tisdag 28 september 2010

Jag vill SEGRA

Jag vill segra! Jag vill vinna! Jag vill kunna vara jag!

Hoppet lever och jag med det. Jag fick nyss se att Fattiga Riddare Stockholm nu heter SEGRA! Himla bra namn - kika in där för namnet har flera betydelser. Suveränt namn! Passar bra i tiden med valresultatet som en bedrövlig motgång att få lite hopp om att kampen går vidare. Trots allt. Trots oförstående (eller okunniga eller köpta eller vad ska jag tro????) politiker. Må kampen ge resultat i en storslamseger med tiden.

Hösten är i full gång med sin vardag, förkylningar som avlöser varandra och mörkret sänker sig så det är mysigt att vara inne och bara vara mellan varven medan längtan att komma ut i skogen lever vidare. Kanske orken räcker till i morgon till en tur i skogen, vore underbart med frisk luft och ett härligt svampställe....

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna ett avtryck från ditt besök - det uppmuntrar att kämpa vidare en stund till.