torsdag 7 oktober 2010

Trevligt hos AF

Förra veckan var jag på besök hos AF och fick träffa en handläggare därifrån och en från FK. De var trevliga och respektfulla båda två. Jag måste säga att aldrig någonsin tidigare har jag träffat en anställd på AF som tagit sitt jobb på så stort allvar som denne handläggare. Med respekt och intelligens funderade och planerade han kring vad som skulle kunna hittas på för min del hos dem.

Idag skulle jag på nytt besök och vi skulle fundera lite på vilken sorts arbete som skulle kunna gå att hittas på arbetsmarknaden för mig - den är ändå rätt stor! :) Istället ringer handläggaren och säger att han bollat mitt ärende upp till chefen sin och FK handläggaren gjordet detsamma... så i en vecka har de undrat var de ska göra av mig då jag blivit lovad att prova att jobba på mindre än 10 tim i veckan eftersom min läkare ansåg att jag skulle prova försiktigt och jag själv är medveten om att jag i dagsläget inte klarar 10 tim ute på en arbetsplats.... Så nu ska jag få två nya handläggare igen... jag bytte ju nyss bort två andra till dessa välvilliga varelser.... Det enda jag kan göra nu är att vänta på nytt brev med info om nytt möte med nya folk. Igen.

Nåja, jag får väl se tiden an och vänta på mirakel. Ungefär som vanligt med andra ord.


Pingat på twingly och nyligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett avtryck från ditt besök - det uppmuntrar att kämpa vidare en stund till.