söndag 15 augusti 2010

Riksfogden

Nu har jag läst Rikskronofogdens svar på Mannans brev. Läs här!

"Jag vill inledningsvis säga att den konkurrens mellan reglerna i föräldrabalken och utsökningsbalken som du talar om inte är en juridisk realitet. I en utmätningssituation är det utsökningsbalkens regler som är avgörande."

Hela mailet är mycket informativt och det här citatet ovan tycker jag är det mest fantastiska av allt och egentligen kontentan om var någonstans man måste börja för att få en ändring till stånd. Var detta är någonstans i praktiken vet jag inte. Än. I min vardag är barn barn. I kronofogdens vardag är de ingen juridisk verklighet när de jämför föräldrabalken och utsökningsbalken.

Barnen är med andra ord chanslösa då föräldrabalken och barnkonventionen etc inte behöver tas hänsyn till tack vare utsökningsbalken. Summan av allt med andra ord.

Det räcker så för idag. Mål-lös men inte så länge. Bara för en stund.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Pingat på intressant.se  twingly.com

1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna ett avtryck från ditt besök - det uppmuntrar att kämpa vidare en stund till.