söndag 15 augusti 2010

Tid och haveri

4 augusti - så nära men ändå så långt borta! Jag kom visst av mig i bloggandet för ser att inget inlägg är skrivet sen dess... Oops! Tack m-matte för din fråga! Jag mår dåligt när vädret är varmt och fuktigt och orkar näst intill inget alls och dagarna går fort ändå. Märkligt nog. Insåg häromdagen att jag inte varit utanför stadens gränser en enda gång denna sommar. Det har nog aldrig hänt förr. Vi brukar alltid kunna göra något. Men vi överlever det här också. Men visst är det trist att inte göra något. Mycket ÄR ändå gratis men jag har inte hittat energi till det denna sommar.

Har fått brev från FK om nytt möte igen sen sist. Jag ska för typ sjätte gången rehabiliteras - nej, det var inte riktigt sant. Denna gång ska min arbetsförmåga utvärderas och utredas. Det ser jag inte fram emot men ändå lite grand. Tänk om de upptäcker något jag själv missat? Tänk om jag kan jobba och ha full lön för första gången på evigheter.... sweet dreams.

Däremot inget bostadstillägg klart ännu apropå FK, glömde ringa i fredags igen och fråga vart sjutton pengarna tog vägen. Det är obegripligt att man ska behöva ringa en gång i veckan och fråga vad som händer.... lång historia. Allt skulle gå automatiskt fick jag besked om i maj månad, sen kom blankett hem, inga bilagor behövdes då allt material de behövde redan fanns där. Sen kom brev om att bilagor behövdes. Sen ringde jag efter en vecka igen, då skulle pengarna kommit för länge sen. Jo, jag lägger en anteckning här om att de får ta itu med ansökan igen... gör de inte det ändå? blev så klart min fråga. Jodå, men jag gör en anteckning här.... Jaha, det är nu två eller tre veckor sen. Man kan helt klart förstå varför de inte är något vinstdrivande företag direkt - inte en kund skulle stannat kvar om alternativ funnes. Varför inte sälja ut FK när de blå ändå håller på? Är det omöjligt? Näe, det tror jag inte faktiskt. Men troligen skulle det inte bli bättre - se bara vad som hänt med elbolagen och tågtrafiken - inte blev det bättre inte. Men funderar skarpt på att JO-anmäla dem för står inte ut med denna ineffektivism för tredje sommaren i rad. VET de inte att semestertiderna kommer på det där stället eller???

Jag har haft datorhaveri här. Usch. Den lilla bärbara trotjänaren gav upp till slut - full av skräp troligen. Efter mer än 1½ års nästintill dagligt användande var det faktum att nu går det inte längre och storrensning var ett måste. Efter diverse lagrande av filer på annat håll var det så dags att ringa supporten och fråga varför skivorna inte fungerade - det gjorde dem när jag väl gjorde rätt. Och inga fler behövde införskaffas, tack för det! Det var nämligen så att jag brände dem då jag köpt datorn, efter konstens alla regler. Men det blev bara två skivor, istället för beräknade tre. Och det fungerade detta till trots... så skönt. Slapp beställa nya för 36.5 euro! Inte klokt att företagen inte skickar med skivor. Nåja, väl med dator som fungerar igen insåg jag att jag glömt spara ner diverse smarta saker såsom typsnitt, kontakter osv. Men men, folk som vill ha kontakt med mig lär väl höra av sig igen får jag anta. :D

Och på onsdag eller torsdag ska jag äntligen lämna hemstaden, hemkommunen och till och med hemlänet! Jag ska ut på tripp! Den första på länge. Färden bär mot Ullared, Sveriges shopping-mekka. Inte för jag har så mycket att handla för men jag får pengar den dagen och vet av erfarenhet att något lite lyx lär slinka med hem ändå. Om inte annat för att fira att jag slipper den satans utmätningen i några månader. En illusion, jag vet. Men ändå... upplevelsen att vara på favvo-varuhuset den är värd de hundralappar det kostar att ta sig dit ändå... bara den. Me like! :)

Lever i förhoppningen att få fatt i en billig bärbar hårddisk att ge sonen till högskolestarten, det vore roligt. Tur en är prismedveten i alla fall, allt är nämligen inte billigare i det däringa mekkat... Men hudkrämen som börjar ta slut brukar kosta 10 kr mindre per flaska så det blir nog två sådana... Hellre betala 39 än 49 liksom... tur man är billig i drift. :)


Sökte på glädje på google och fann denna bild. Den ser faktiskt ut som glädje. Ser fram emot min kommande glädje! :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Pingat på intressant.se twingly och bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna ett avtryck från ditt besök - det uppmuntrar att kämpa vidare en stund till.