tisdag 31 augusti 2010

Valbryderier

Allt medan val-löftena haglar för fullt blir jag mer och mer fundersam. Det verkar inte finnas något parti för just mig. De röd-gröna tycker att även de som inte har så mycket ska tjäna på reformer som införs istället för att de som redan har mycket ska få mest. Nästa inslag på nyheterna handlar om att de röd-gröna lovar villa-ägarna något som gör att de får lite ekonomisk lättnad... Jag minns inte ens för det blir så ointressant med en gång...

Villaägarna förtjänar säkert att få mer pengar att leva av dem också men många av dem har fått många lättnader tack vare de minskade fastighetsskatterna. Vi hyresgäster får höjd hyra fastän bränslekostnaderna och fastighetsskatterna minskar för de som äger husen.

Reinfeldts hushåll har tjänat 125 000 per år på alla nyheter hans regering infört enligt en artikel i Aftonbladet häromdagen.. För mig har det blivit sämre sjukförsäkring, vänner har blivit utförsäkrade, ökade matkostnader, höjd hyra, höjd hushållsel, lägre sjukersättning pga nya regler och sänkt prisbasbelopp.

Överskuldsatta är en totalt glömd grupp. INGEN verkar tycka att våra röster är ett dugg värda. Ingen. Förutom Jan Ertsborn i Folkpartiet förstås - vår hjälte. Men det innebär ju att de rika fortsätter få ännu mer även nästa period... Ytterligare 125 000 till Reinfeldt... Nej, tack. Han har så han klarar sig. Och JOBB har han dessutom. Och han KAN jobba inte minst. Troligen är han FRISK dessutom. Somliga vill ha ALLT med andra ord. Och unnar inte andra detsamma. Solidariet...???

För mig har det alltid varit självklart att rösta. Det här är första gången jag känner att jag inte har någon lust till det alls. Men självklart slutar det med att jag röstar för det GÖR MAN BARA. Frågan är bara på VAD???

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Pingat på twingly och intressant.

2 kommentarer:

  1. Njaa..rösta är viktigt men den här gången kommer dessa med sk't, vi tar varsitt plakat och demonstrerar istället den 19 september utanför alla val lokaler, det skulle ställa till en hel del. eller tillrätta mera;) Hur många skulle ställa upp tror du ?:) För jag har nog aldrig hört så många säga att det inte finns något att rösta på!

    Respond på kommentar

    Livsrop
    Äntligen... där satte du huvudet på spiken, med en rejäl hammare, ingenting kan bli om vi är tysta och låter det hända, klyftorna blir djupare, fattigdomen ökar, och har vi nu kommit så långt i vårt land att det enda som återstår är feta godsägare/innor som fortsätter att missbruka människans förtroende så vi tror oss vara helt rättslösa? Sveriges regering, opposition bryter mot de mänskliga rättigheterna genom göra den fattiga än mer fattig. Men...är det Jantetänket som styr eller är det maktmissbruk där våra politiker utnyttjar människan i beroendeställning?

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig, jag har ingen aning om vad jag ska rösta på. Att alla partier sedan trycker upp information i näsan på en klockan 6 på morgonen gör ju också att man inte känner för att rösta på nån alls.

    //RonjaRövardotter

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett avtryck från ditt besök - det uppmuntrar att kämpa vidare en stund till.