Den kommer här som inlägg också.
Upprinnelsen till ilskan kan du läsa här.
*********************
Jag vände mig till kronofogden för rådgivning och stöd i juni 2010 och fick veta att det sysslar de inte med utan det gör kommunens skuldrådgivare. Som har ett års kötid. DET är också ISKALL VERKLIGHET.
Ett annat tillfälle, också i juni 2010, besökte jag det nyinrättade Servicecenter i min stad för att lämna inkomstuppgifter, lämna in ett kostnadsförslag på glasögon och fråga något mer. Då ringer de på expeditionen till kontoret ett par våningar upp i samma hus och ställer frågan de själva inte kunde svara på. Varpå jag får frågan om det går bra på telefon istället för att handläggaren kommer ner.
Jag blev så paff så svarade ja. Och hur kul var det att stå där bland väntande folk och prata i en telefon då?
Så att fogden pratar om service och stöd - det visar de inte. Jag skulle hellre se det stödet genom handling i vardagen när jag kontaktar dem än på deras snygga broschyrer och flashiga t-shirtar.
Attans vad arg jag blev nu. Med andra ord ett bra inlägg.
********************
Det vore intressant att läsa mer om Fattigdomsdjupet, Sonja Wallbom och European Anti- Poverty Network. Det ska jag göra nu.
Uppdatering:
År 2010 är utsett till det "Europeiska året för bekämpning av fattigdom och social utestängning" och kommer att uppmärksammas i samtliga medlemsstater med en rad aktiviteter, kampanjer och projekt. Svenska ESF-rådet har fått regeringens uppdrag att administrera temaåret i Sverige.
EAPN Sverige organiserar en omfattande socialpolitisk dialog mellan brukare och beslutsfattare under Fattigdomsåret 2010.
Får jag använda mig av det här inlägget på bloggen min?
SvaraRaderaSå jävla bra. :D
Det går så bra så! :) Ilska är ofta bästa vapnet... :)
SvaraRaderaTack!