måndag 19 juli 2010

Skulsaneringsteamen o Madame Ask

Heja heja på mig själv! För någon månad sen lämnade jag in min ansökan om skuldsanering så lever på hoppet. Tycker 15 år i denna sits räcker. Med råge. Nu vill jag få börja mitt nya liv. NU.

Men många fler än mig söker så köerna är långa.

På Fattiga Riddares Forum har jag dock läst att teamen som sköter våra ansökningar fått 50 miljoner för att anställa fler inför att nya skuldsaneringslagen skulle träda i kraft..... men någon ny lag blev det inte. Hmm... Men pengar fick de till att sköta ansökningarna...

Så vad är det som händer eftersom beskeden på de flesta kontoren verkar dröja allt mer... Nåja, semestertider är semestertider för all del.... hmm...

Men.... Törs man gissa att ansökningarna blivit ännu fler just sista två månaderna eller???? För 50 miljoner borde ju vara ganska många tjänster eller?


Beatrice Ask: Du kan inte bara se till att vara kompis med inkassobolagen. Du måste även se till de mänskliga värdena hos de som lever som skuldsatta. Även vi vill ha semester någon gång, typ vart annat eller vart femte år. Minst. Och vi vill att föräldrar ska få vara föräldrar och ha råd att umgås med sina barn och ge dem mat därtill - varannan helg om inte på heltid. Det vore väl ändå ett minimum? Inte är det väl för mycket begärt heller. Tycker jag. Men uppenbarligen inte du.

1 kommentar:

  1. Hur mkt tror du den berömda foldern kostade att administrera och trycka upp. Åsså ny hemsida har dom. för att inte glömma de asfula tröjjorna de hade på sig i almedalen :-D

    50 miljoner i en sjuk myndighet är ingenting.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna ett avtryck från ditt besök - det uppmuntrar att kämpa vidare en stund till.